lördag 10 december 2011

Julskum = Christmas scum?

Har kommit hem och parkerat rumpan i soffan efter julkalas hos mamma. Kan konstatera att för stora intag av julskum, lussekatter, choklad och glögg resulterar i en sockrig rastlöshet som ger mersmak... Insåg nyss att en av mina vänner nog lagt ner sin "inga-kolhydrater-diet" för vad jag minns fick han oxå sockerchock. Hehe, tur att det inte bara var jag.

Väldigt trevligt var det men lilla sötnosen valde att sova genom hela partajet.

Två av mina närmsta vänner sticker på långresa i 5-6 månader på tisdag och jag blev påmind om att ytterligare ett par vänner seglar iväg med hela familjen (2 barn) på årslång seglats till sommaren. Jag tycker det är så inspirerande att ha människor omkring mig som vågar förverkliga sina drömmar, för det gör oxå att mina egna känns möjliga att uppnå!

Nu blir det dock något så oexotiskt men ack så mysigt som soffmys!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar