tisdag 29 november 2011

Välkommen!

Till min nya blogg!!! Jag insåg ganska snabbt att blogga på "minbebis" inte riktigt var min grej. Känner att jag har ganska mycket mer att säga och behövde en mer neutral utgångspunkt. För jag har insett att jag är ganska bra mer lättpåverkad än vad jag egentligen skulle vilja erkänna och tenderar att totalt växla vilket fokus jag vill ha beroende på starkaste influensen för stunden. Hm, låter kanske som om detta kommer vara en osammanhängande och vimsig blogg, men den röda tråden är ju jag och sån här är jag! 

It's all about me! ;)

Min ursprungsidé var att jag minsann skulle vara en intellektuell bloggare och debattör (!), men hur kul är det att bara vara seriös hela tiden? Sen försökte jag anpassa mig efter sidan och blogga mer om min bebis och min mammaroll, lagom spännande, eller hur? Och igår sökte jag av nyfikenhet reda på Kissies blogg, har läst om henne och hennes blogg vid flertalet tillfällen, b l a i Di Weekend och Sydsvenskan. Jag måste erkänna att jag fastnade ett tag och lekte med tanken om att det kanske var sånt jag skulle blogga om; mode, smink, nattliv och liknande. Lyckligtvis hann verkligheten ifatt mig! Jag vet nästan inget om mode eller smink och mitt nattliv består mest av amning! I sammanhanget skulle jag framstå som smått (?) pinsam och patetisk. En 30+ kvinna (gift med barn dessutom!) som försöker hänga med i svängarna för vad som gäller för kidsen runt (knappt) 20! Hahahaha! Det konceptet passar bättre i program som Hollywoodfruarna än i min blogg. 

Men häng med så får du se vad det blir av det hela! Vem vet lite "Kissie-komplex" har jag nog allt ;)

2 kommentarer:

  1. Låter mycket bra! Mer du att skriva här än att hålla på med "min bebis"!
    Lycka till vännen, ser fram emot att följa dig här istället.
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Ja,ska bli kul att hänga på här istället:) Kramar!

    SvaraRadera