tisdag 10 januari 2012

I have a creature on my porch

Satt ute på verandan nu sent på kvällen, då en kvinna som bor mittemot kommer upp till mig. "I have a creature on my porch". Eh, tänker jag, nåt äckligt okänt djungeldjur och föreställer mig någon form av en äcklig liten muterad apa! Varför komma till just mig, jag som är räddast av alla??? (Ok, det var typ nästan bara jag ute). Hon fortsätter och visar med händerna (mäter upp en större apelsin) "it's big and has lots of legs". Usch en megaspindel tänker jag och undrar om det är vad hon menar. "No, not a spider, but lots of legs and wings". Ähhh! WTF!!! Vad är det för hemskt monster, flygande megaspindel?? Hjälp, tänker jag men känner att stackaren är ju här ensam med sin dotter och det ända hon önskar av mig är psykologisk support. Så jag följer snällt med bort till hennes bungalow för att stötta...

Usch! Men vi knallar bort och jag försöker föreställa mig vad det kan tänkas vara för läskigheter som jag kommer mötas av. Jag tycker salamandrarna som hänger i taket på verandan är läskiga nog!

Tydligen hade den stora av de två mystiska varelserna redan försvunnit, den hade krupit över kanten efter att hon fått syn på den (hon hade legat i hängmattan när hon såg den och typ inte vågat röra sig i hopp om att någon skulle komma förbi) och det var alltså bara (!) den lilla kvar!

Väl framme börjar jag fatta att det nog är kackerlackor det rörde sig om. Äckligt nog, men bra mycket bättre än de flygande fågelspindlarna jag föreställt mig. Haha! Jag gjorde vad alla fegisar gör: jag hämtade min man! Daniel blev nattens hjälte då han till slut elchockade den äckliga kackerlackan (och stampade på den) med vår "myggelchockare". Men det först efter att ha jagat omkring den. Den smet nämligen in under dörren till hennes sovande dotter inne i bungalown!!!

Största minuset med Thailand: lurkiga djur! Kvällens drama avslutades med bara ett dödsfall och tackvare det vågade vår granne iallafall gå och lägga sig! Men jag blir ju inte glad när jag letade bild till inlägget och hittar denna med den trevliga texten! :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar