onsdag 1 februari 2012

Sov gott sötnos!

Har lite smått börjat införliva tipsen från boken "somna utan gråt" i våra (icke existerande?) kvällsrutiner. Ska tydligen ha tålamod oxå, haha, mitt starkaste karaktärsdrag! ;)

Det känns iallafall som om metoderna som förespråkas är både "snälla" och realistiskt genomförbara. Annars finns det alltid (för mig) en tendens att man (jag) tycker tips och metoder i självhjälpsböcker och liknande är jättebra men samtidigt upplevs det som om man (återigen jag) måste gå omvägar och verkligen musta upp en rejäl kraftansträngning för att orka genomföra dem. Vilket givetvis innebär att det aldrig slår fel i det avseende att jag aldrig omsätter kunskapen till praktik! Men så är alltså inte fallet med "somna utan gråt".

Som bevis kan jag minsann berätta att jag redan påbörjat med mitt första projekt; att få Anabelle att kunna somna om utan bröstet. Återkommer med uppdateringar på ämnet när vi gjort något framsteg.

Samsovning :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar